Electrical Systems for Personal E- Mobility Devices
Porté:
Note: Due to an SCC administrative oversight the following NOI’s title and scope were updated on November 16, 2016 in the CNS as per an outstanding request from the responsible SDO submitted on August 23, 2016.
Scope
1.1 These requirements cover the electrical drive train system including the battery system, other circuitry and electrical components for electric powered scooters and other devices to be referred to as personal e-mobility devices as defined in this standard.
1.2 This standard is intended for evaluation of the safety of the electrical drive train system and battery and charger combination for energy and electrical shock hazards and does not evaluate the performance or reliability of these devices. In addition, it does not evaluate the physical hazards that may be associated with the use of personal e-mobility devices.
Raison d’être du projet
Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.
Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.