Norme sur les avertisseurs de fumée

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Organisme d'élaboration de normes:
Programme de travail:
Numéro de référence:
CAN/ULC-S531
Statut:
En cours d'élaboration
Date de début de la période de commentaires OEN:
Date de fin de la période de commentaires des OEN:
Affiché le:

Porté:

Champ d’application

Les normes CAN / ULC-S531 et ANSI / UL 217 sont fusionnées en une seule norme binationale pouvant être utilisée pour le Canada et les États-Unis. Bien que les normes aient des exigences presque identiques, certaines sont propres à un pays ou à un autre. ces exigences sont désignées comme spécifiques au pays.

Ces exigences couvrent les détecteurs de fumée à une ou plusieurs stations à commande électrique destinés à la protection des zones ouvertes dans les locaux intérieurs et les détecteurs de fumée portatifs utilisés comme alarmes de "voyage" conformément à:

Au Canada:

a.  Installation d'avertisseurs de fumée, CAN / ULC-S553;

b.  le Code national du bâtiment du Canada; et

c.  Code national de prévention des incendies du Canada.

Aux Etats-Unis:

a.  Code national d'alarme et de signalisation d'incendie, NFPA 72.

Les points saillants de cette norme binationale comprennent l'harmonisation des exigences similaires entre les pays et l'identification des différences nationales lorsque l'harmonisation n'est pas possible. Des exigences de marquage améliorées et des clarifications sont également incluses.

Raison d’être du projet

Raison d’être du projet
Strategic Need: This will be a consensus-based binational smoke alarm standard for Canada and the United States developed with input from consumer groups, life safety experts, technicians, engineers, government officials, manufacturers, academia and other groups that may be interested. The involvement of interested parties and input from user groups ensure broad representation in the standardization work and the subsequent application (through regulation and standards) to ensure that life safety systems perform as intended. This contributes to the safety of buildings occupants, households, and others in areas resulting in reduced adverse economic impact and saved lives. These requirements are intended for smoke alarms to communicate critical information within households during an emergency and alert occupants to egress to safety as quickly as possible. This Standard is written in a form suitable for adoption as part of Codes and regulations (NBC, NRC, NEC, Health Canada) by the authorities having jurisdiction; therefore, it will contribute to the protection of the public. This Standard also contains requirements that consider the health and safety of the installers, inspectors and verifiers of life safety systems. The requirements are developed with the view to achieve Canadian recognition and acceptability; to ensure that the requirements are reproducible and repeatable; and to establish consistent criteria for industry and regulation. The requirements are also developed to ensure that intellectual property of other SDOs is protected. The standard will be a Canadian national standard intended for continuous maintenance and is written in a form that allows for technological advancement and product innovation. Geographical representation: The standard applies to all provinces and territories in Canada since smoke alarms are used indoors throughout the country. Membership representation from across Canada (Ontario, Quebec, West and National) ensures that local views, practices and regulations are considered in the development of standard requirements. Trade: The requirements are developed with input and cooperation from industry representatives from both U.S.A. and Canada. The requirements are developed in an open, transparent and balanced process, technology-neutral and based on performance to provide a level playing field and promote manufacturers to compete more effectively in an open market Similar international and foreign standards have been identified and considered. This standard is developed to create a level playing field, enhance access to markets, and facilitate the flow of goods across domestic and international borders. .

Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.

Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.