Allied Health Education Standard
Porté:
HSO's Allied Health Education Standard aims to ensure the efficiency and effectiveness of educational programs in designated health science professions, thereby contributing to the competency of graduates and the quality of patient care in Canada. The standard criteria are grouped into five sections based on these functions: 1) Student competencies specified in the national competency profile for the profession; 2) Students educational interests and rights; 3) Program resources; 4) Program management and structure; 5) Program evaluation process.
Raison d’être du projet
The standard is being developed to provide organizations training Allied Health students with guidance on how to ensure quality and safety within their unique institutional context; policy makers a blueprint for the requirements to designate organizations training Allied Health students in their jurisdictions; and external assessment bodies with measurable requirements to include in assessment programs.
Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.
Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.