Management de la qualité - Lignes directrices pour la formation
Porté:
These guidelines cover the development, implementation, maintenance, and improvement of strategies and systems for training that affect the quality of the products supplied by an organization.
This International Standard applies to all types of organizations.
It is not intended for use in contracts, regulations, or for certification.
It does not add to, change, or otherwise modify requirements for the ISO 9000 series.
This International Standard is not intended to be used by training providers delivering services to other organizations.
NOTE - The main source of reference for training providers should be ISO 9004-2:1991, Quality management and quality system elements - Part 2: Guidelines for services, until superseded by ISO 9004:2000.
Training providers may use this International Standard when addressing the training needs of their own personnel.
Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.
Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.