Standard for Flexible Connector Piping for Fuels

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Organisme d'élaboration de normes:
Programme de travail:
Numéro de référence:
CAN/ULC 2039
Catégorie de norme:
Norme nationale du Canada - Norme canadienne
Sous-catégorie de norme
Type d’activité d’élaboration de normes:
Nouvelle norme
Code ICS:
75.200
Statut:
En cours d'élaboration
Date de début de la période de commentaires OEN:
Date de fin de la période de commentaires des OEN:
Affiché le:

Porté:

Champ d’application

1.1 This Standard sets forth the minimum requirements for These requirements cover primary, secondary, and coaxial types of flexible connector pipes intended for short length transfer and containment of the specific liquid fuels (or vapors thereof) identified in this standard, at commercial (public) or fleet (private) automotive motor vehicle fueling stations or similar fuel dispensing applications, and piping systems for fuel supply of generators, burners or similar equipment.

 
1.2 Flexible Connector pipes may be metallic, nonmetallic, or composite, but are limited to maximum 12 ft (3.65 m) lengths in nominal sizes up to 4 in (102 mm) as flexible transition components within fuel dispensing and/or vapor recovery piping systems, typically intended for use in the following automotive fueling station applications:

a)     Underground use (below surface but accessible such as within chase piping) when connected to underground tanks or underground pipes with expected exposures to soil, water, and soil fluids;

b)     Sump use (enclosed tank, transition or dispenser types) when connected to pumps, valves, monitors, or dispensing devices with expected exposures to soil, water, soil fluids, and occasional sunlight;

c)     Aboveground use (above surface but with additional physical protection) when connected to aboveground tanks or aboveground pipes with expected exposures to soil, water, soil fluids, and sunlight.

Raison d’être du projet

Raison d’être du projet
Harmonization of UL 2039 and ULC-S633 where these separate Standards cover the same products which are made by the same manufacturers for use in similar fueling systems in both the USA and CAN. The current versions are already 90% correlated, so consolidation of these redundant requirements serves the best interest of all stakeholders.

Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.

Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.