Télésanté
Porté:
HSO's Telehealth Standard aims to enable an assessment of the components of the organization that support quality and safety in the delivery of telehealth services. The standard criteria are grouped into three sections based on these functions: 1) Role of the patient in Telehealth Services, 2) Ethical and Safe Telehealth Services; 3) Patient Records used in Telehealth Services.
Raison d’être du projet
The standard is being developed to provide organizations using telehealth services with guidance on how to ensure quality and safety within their unique institutional and virtual context; policy makers a blueprint for the requirements to designate organizations using telehealth services in their jurisdictions; and external assessment bodies with measurable requirements to include in assessment programs.
Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.
Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.