Valeurs minimales de rendement pour les transformateurs de distribution à isolant liquide

Logo
CSA Group
Organisme d'élaboration de normes:
Programme de travail:
Numéro de référence:
CAN/CSA-C802.1-13
Catégorie de norme:
Norme nationale du Canada - Norme canadienne
Type d’activité d’élaboration de normes:
Confirmation
Statut:
En cours d'élaboration
Date de début de la période de commentaires OEN:
Date de fin de la période de commentaires des OEN:
Affiché le:

Porté:

Champ d’application

1.1
This Standard specifies energy efficiencies for liquid-filled distribution transformers. The total ownership cost (TOC) methodology is recommended as the means for achieving these energy efficiencies, particularly for use by electric utilities. This Standard also specifies an optimal method for nonutility users, based on a modified TOC methodology that meets the conditions of energy cost.

1.2
The transformers to which this Standard applies are single-phase and three-phase, 60 Hz, liquid-filled distribution transformers, rated at 10-833 kVA for single-phase and at 15-3000 k/VA for three-phase, insulation class 34.5 kV and less. Minimum low voltage ratings are shown in Table 1.

1.3
This Standard describes special features that influence efficiency, and provides for the necessary modifications to the tabulated efficiency values.

1.4
This Standard addresses the test methods and procedures for determining the transformer efficiencies.

1.5
This Standard does not apply to autotransformers, testing transformers, welding transformers, furnace transformers, rectifier transformers, network transformers, or grounding transformers. Also excluded are transformers with special core/coil designs required by dimensional constraints, transformers with tap ranges greater than 15%, transformers with frequencies other than 60 Hz, and step-voltage regulators.

1.6
In this Standard, "shall" is used to express a requirement, i.e., a provision that the user is obliged to satisfy in order to comply with the standard; "should" is used to express a recommendation or that which is advised but not required; and "may" is used to express an option or that which is permissible within the limits of the standard.

Notes accompanying clauses do not include requirements or alternative requirements; the purpose of a note accompanying a clause is to separate from the text explanatory or informative material.

Notes to tables and figures are considered part of the table or figure and may be written as requirements.

Annexes are designated normative (mandatory) or informative (nonmandatory) to define their application

Raison d’être du projet

Raison d’être du projet
na

Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.

Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.