​Technologies de l'information - Gestion des services - Partie 11: Recommandations sur la relation entre l'ISO/IEC 20000-1 et les référentiels de gestion de service: ITIL®

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CSA Group
Organisme d'élaboration de normes:
Programme de travail:
Numéro de référence:
ISO/IEC TS 20000-11
Catégorie de norme:
Norme nationale du Canada - Adoption d'une Norme internationale
Type d’activité d’élaboration de normes:
Nouvelle norme
Code ICS:
03.080.99
35.020
Statut:
En cours d'élaboration
Date de début de la période de commentaires OEN:
Date de fin de la période de commentaires des OEN:
Affiché le:

Porté:

Champ d’application

This document provides guidance on the relationship between ISO/IEC 20000–1 and a commonly used  service management framework, ITIL 4. It can be used by any organization or person wishing to understand how ITIL can be used with ISO/IEC 20000–1, including:

a) an organization that has claimed or demonstrated or intends to claim or demonstrate conformity to the requirements specified in ISO/IEC 20000–1 and is seeking guidance on the use of ITIL to establish and improve an SMS and the services;

b) an organization that already uses ITIL and is seeking guidance on how ITIL can be used to support efforts to demonstrate conformity to the requirements specified in ISO/IEC 20000–1;

c) an assessor or auditor who wishes to understand the use of ITIL as a support in achieving the requirements specified in ISO/IEC 20000–1.

Clause 4 describes how ITIL can support the demonstration of conformity to ISO/IEC 20000–1. Clause 5 correlates the ITIL documents to requirements in ISO/IEC 20000–1. The tables in Annex A correlate terms and clauses in ISO/IEC 20000–1 to ITIL and vice versa; the tables in Annex B correlate clauses in ISO/IEC 20000-1 to the ITIL 4 publications and vice versa.

Raison d’être du projet

Raison d’être du projet
To align Canadian requirements with those of international standards in the ICT subject area (adoption of new standard. This proposed New Standard is being developed at the request of P123 Technical Committee on Information Technology. It will provide the industry with the latest requirements in the field of ICT, including cybersecurity and software. This will meet the strategic needs of the following key interests: a) ensuring that the latest innovative/technology/safety features are available for users.

Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.

Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.