Technologies de l'information - Codage des objets audiovisuels - Partie 3: Codage audio
Porté:
This document integrates many different types of audio coding: natural sound with synthetic sound, low bitrate delivery with high-quality delivery, speech with music, complex soundtracks with simple ones, and traditional content with interactive and virtual-reality content. This document standardizes individually sophisticated coding tools to provide a novel, flexible framework for audio synchronization, mixing, and downloaded post-production.
This document does not target a single application such as real-time telephony or high-quality audio compression. Rather, it applies to every application requiring the use of advanced sound compression, synthesis, manipulation, or playback. This document specifies the state-of-the-art coding tools in several domains. As the tools it defines are integrated with the rest of the ISO/IEC 14496 series, exciting new possibilities for object-based audio coding, interactive presentation, dynamic soundtracks, and other sorts of new media, are enabled.
Raison d’être du projet
Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.
Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.