Technologies de l'information - Biométrie Identity Assurance Services - Partie 1: Services de BIAS

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CSA Group
Organisme d'élaboration de normes:
Programme de travail:
Numéro de référence:
CAN/CSA-ISO/IEC 30108-1
Catégorie de norme:
Norme nationale du Canada - Adoption d'une Norme internationale
Type d’activité d’élaboration de normes:
Nouvelle norme
Statut:
En cours d'élaboration
Date de début de la période de commentaires OEN:
Date de fin de la période de commentaires des OEN:
Affiché le:

Porté:

Champ d’application

This Standard defines the architecture, operations, data elements, and basic requirements for biometric identity assurance services ? a framework for the implementation of generic, biometric-based identity services within a services-oriented environment. An identity in the context of BIAS comprises a subject, biographic data, and biometric data. Other parts are intended to define specific BIAS implementations (or bindings) within specific environments, for example, SOAP web services.

BIAS services are generic in nature, being modality neutral, and not targeted at any particular business application. These services include those related to identity data management, transformation, and biometric comparison. Services are invoked by a BIAS requester and implemented by a BIAS service provider (responder). It does not prescribe the architecture or business logic of either the requester or service provider.

Two categories of identity services are defined ? primitive and aggregate. Primitive services are more atomic and well-defined, whereas the aggregate services tend to be higher level and enable more flexibility on the part of the BIAS service provider.

Two identity models are also defined ? person-centric and encounter-based. Person-centric systems maintain a single up-to-date record (set of data) for a given subject, whereas an encounter-based system retains data related to each interaction the subject has with the system

Raison d’être du projet

Raison d’être du projet
n/a

Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.

Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.