Systèmes de management de la qualité - Principes essentiels et vocabulaire
Porté:
This International Standard describes the fundamental concepts and principles of quality management which are universally applicable to the following:
- organizations seeking sustained success through the implementation of a quality management system
- customers seeking confidence in an organization’s ability to consistently provide products and services conforming to their requirements
- organizations seeking confidence in their supply chain that product and service requirements will be met
- organizations and interested parties seeking to improve communication through a common understanding of the vocabulary used in quality management
- organizations performing conformity assessments against the requirements of ISO 9001
- providers of training, assessment or advice in quality management
- developers of related standards
This International Standard specifies the terms and definitions that apply to all quality management and quality management system standards developed by ISO/TC 176.
Raison d’être du projet
Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.
Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.