Lignes directrices pour l'électrification des chemins de fer

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CSA Group
Organisme d'élaboration de normes:
Programme de travail:
Numéro de référence:
C22.3 No. 8
Catégorie de norme:
Norme nationale du Canada - Norme canadienne
Type d’activité d’élaboration de normes:
Nouvelle version
Code ICS:
45.020
93.100
Statut:
En cours d'élaboration
Date de début de la période de commentaires OEN:
Date de fin de la période de commentaires des OEN:
Affiché le:

Porté:

Champ d’application

1.1
This Standard applies to the overhead contact system and traction power supply to the locomotive, using a
single-phase alternating supply at 25 or 50 kV nominal voltage, 60 Hz.

1.2
This Standard has been written primarily for use in the development of conventional railway freight and
passenger services. However, the use of the Standard is recommended for development of special
services, such as rapid transit, wherever possible.

1.3
This Standard covers design considerations in the following selected areas of railway electrification:
(a) insulation coordination and electrical clearance;
(b) vertical and horizontal clearances;
(c) overhead contact systems;
(d) interference with railway signalling circuits;
(e) interference with communication circuits;
(f) utility interface-unbalance and harmonics; and
(g) grounding and bonding.
It is not intended to be a complete guideline on railway electrification.

1.4
The recommendations and comments contained in this Standard do not constitute complete design or construction specifications and are
for guidance only.

1.5
Conditions not covered by this Standard may be governed by the appropriate requirements or other
documents in common use or as required by constituted authority.

1.6
In addition to the reference publications listed in Clause 2.3, the standards and guidelines of the American
Railway Engineering Association (AREA), the Association of American Railroads (AAR), the
International Electrotechnical Commission (IEC), and the Union International des Chemins de Fer (UIC)
may be used in areas not included in this Standard.

Raison d’être du projet

Raison d’être du projet
To support innovation in the field of Railway Electrification by providing requirements for the design/construction/installation/use of overhead electrical systems for Railways in the Canadian context. This proposed New Edition is being developed at the request of industry professionals. It will provide the industry with guidance on acceptable design and construction of overhead contact system and traction power supply to the locomotive.

Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.

Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.