Standard for Safety for Safety Cans

Logo
ULC Standards Logo
Organisme d'élaboration de normes:
Programme de travail:
Numéro de référence:
ANSI/CAN/UL/ULC 30
Catégorie de norme:
Norme nationale du Canada - Norme canadienne
Sous-catégorie de norme
Type d’activité d’élaboration de normes:
Nouvelle norme
Code ICS:
75.200
Statut:
En cours d'élaboration - Double emploi réglé
Date de début de la période de commentaires OEN:
Date de fin de la période de commentaires des OEN:
Affiché le:

Porté:

Champ d’application

1 Scope

 
1.1 These requirements cover metallic and nonmetallic safety cans that have a maximum capacity of 5.3 US gallons (20 L) and that are intended to store and handle flammable and combustible liquids in commercial and industrial applications.

 

1.2  Safety cans are equipped with self-closing lids or valves with flame arrestor(s) in each opening, and pressure relief devices.

 

1.3 These containers are intended for use in accordance with the following:

 

  1. The National Fire Code of Canada, Part 4;
  2. The Code for Flammable and Combustible Liquids, NFPA 30;
  3. The International Fire Code (IFC);
  4. OSHA CFR 29 1910.106, 1926,152 and MSHA CFR 30;
  5. The Requirements of the Authority Having Jurisdiction.

 

1.4 These requirements cover cans of two types, designated herein as Type I and Type II as follows:

 

A Type I safety containers are those constructed with a spout opening which may be adapted to both pouring and filling; or

 

B Type II safety containers are those equipped with two separate spouts one for pouring and the other for filling.

Raison d’être du projet

Raison d’être du projet
The standard will be designated as a joint ANSI/SCC standard and is intended to support certification programs in Canada and the US. AHJs are increasingly reluctant to use ORDs and Outlines for regulatory requirements. Stakeholders have requested that we merge the Standard, UL 30, UL 1313, and ULC-ORD-C30 to create a Joint standard. This activity will result in a joint Canada/US standard. Manufacturers will benefit from reduced administrative burden when product only needs to be tested to a single standard. Regulators will benefit from reduced overlap in standards requirements.

Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.

Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.