Électrification ferroviaire
Porté:
Was a CSA withdrawn Standard.
Scope 1.1
This Standard applies to the overhead contact system and traction power supply to the locomotive, using a single-phase alternating supply at 25 or 50 kV nominal voltage, 60 Hz.
1.2 This Standard has been written primarily for use in the development of conventional railway freight and passenger services. However, the use of the Standard is recommended for development of special services, such as rapid transit, wherever possible.
1.3 This Standard covers design considerations in the following selected areas of railway electrification:
(a) insulation coordination and electrical clearance;
(b) vertical and horizontal clearances;
(c) overhead contact systems;
(d) interference with railway signalling circuits;
(e) interference with communication circuits;
(f) utility interface-unbalance and harmonics;
(g) grounding and bonding, and
(h) climate change adaptation considerations
Raison d’être du projet
Note : L’information ci-dessus a été recueillie et est diffusée par le Conseil canadien des normes (CCN) pour les besoins de son système de notification centralisé et transparent pour l’élaboration de nouvelles normes. Le système permet aux organismes d’élaboration de normes (OEN) accrédités par le CCN et aux membres du public d’être informés des nouveaux travaux d’élaboration de normes au Canada. Il donne aussi aux OEN accrédités la possibilité de repérer et de résoudre les cas de doubles emplois éventuels dans les normes et les travaux de normalisation.
Les OEN sont eux-mêmes responsables du contenu et de l’exactitude de l’information présentée ici. Cette information n’existe que dans la langue dans laquelle elle a été fournie au CCN.